Και όμως, γυρίζει!

Και όμως, γυρίζει!

Τα δύο εκπαιδευτικά προγράμματα με κοινό τίτλο: "Και όμως, γυρίζει!" του Μουσικού Σχολείου Αλίμου περιέλαβαν:

  • 1.Ε κπαιδευτική επίσκεψη στη Φλωρεντία, και πιο συγκεκριμένα στις Γκαλερί Ουφίτσι και στο Μουσείο επιστήμης Γαλιλαίου. Οι μαθητές παρακολούθησαν την καθολική λειτουργία της Ανάστασης στον ναό της Σάντα Κρότσε και παρακολούθησαν την όπερα "Μαντάμα Μπάτερφλάϊ" στην ευαγγελική εκκλησία του Αγίου Μάρκου της Φλωρεντίας.
  • 2. Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Λούκα,

Τα δύο εκπαιδευτικά προγράμματα με κοινό τίτλο: "Και όμως, γυρίζει!" του Μουσικού Σχολείου Αλίμου περιέλαβαν:

  • 1.Ε κπαιδευτική επίσκεψη στη Φλωρεντία, και πιο συγκεκριμένα στις Γκαλερί Ουφίτσι και στο Μουσείο επιστήμης Γαλιλαίου. Οι μαθητές παρακολούθησαν την καθολική λειτουργία της Ανάστασης στον ναό της Σάντα Κρότσε και παρακολούθησαν την όπερα "Μαντάμα Μπάτερφλάϊ" στην ευαγγελική εκκλησία του Αγίου Μάρκου της Φλωρεντίας.
  • 2. Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Λούκα,
  • 3.Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Σιένα
  • 4.Ε κπαιδευτική επίσκεψη στην Πίζα
  • 5. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Σαν Τζιμινιάνο
  • 6.Γ ύρισμα, σύνθεση σεναρίου και μοντάζ δημιουργικής εργασίας σε φιλμ που αφορούσε το σύνολο της δραστηριότητας.

Στόχος του διπλού αυτού εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η γνωριμία των μαθητών με τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα αρχιτεκτονικής, ζωγραφικής, γλυπτικής, μουσικής και λογοτεχνίας της Ιταλικής Αναγέννησης (το ένα σκέλος), καθώς και την εξοικείωσή τους με το έργο του Γαλιλαίου (το άλλο σκέλος): αντίστοιχες είναι και οι εργασίες που συνέθεσαν οι μαθητές, και τις οποίες μπορεί κανείς να βρει στην ιστοσελίδα της εκπαιδευτικής δραστηριότητας:

http://firenze-msa.blogspot.gr/


Οι μαθητές της Γ'Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Αλίμου παρακολούθησαν ένα διπλό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πόλη της Θεσσαλονίκης, που περιλάμβανε:

  • 1. Επίσκεψη στους χώρους διεξαγωγής του φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: δύο εργασίες αφορούσαν τον τρόπο διεξαγωγής του, το θεματολόγιό του, ιστορικά στοιχεία για το φεστιβάλ.
  • 2. Επίσκεψη στην εβραϊκή συνοικία της Θεσσαλονίκης: μια εργασία αφορούσε τη δίωξη του εβραϊκού στοιχείου
  • 3. Επίσκεψη στο Γιεντί Κουλέ (το Φρούριο του Επταπυργίου) στο βορειοανατολικό άκρο των τειχών της Θεσσαλονίκης.
  • 4. Έξοδο με συνοδεία καθηγητών στη νυκτερινή Θεσσαλονίκη, ώστε οι μαθητές να ακούσουν ρεμπέτικα τραγούδια και να διασκεδάσουν, τραγουδώντας και οι ίδιοι: τρεις εργασίες αφορούσαν τη μουσική παράδοση της Θεσσαλονίκης και την προσωπική ιστορία γνωστών εκπροσώπων του λαϊκού μας τραγουδιού, κατά την περίοδο της γερμανικής Κατοχής, κατά τη μετακατοχική περίοδο, κατά την περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών και μετά τη μεταπολίτευση του 1974.
  • 5. Παρακολούθηση της παράστασης του κλασικού αντιπολεμικού αριστουργήματος του Μπέρτολτ Μπρεχτ "Μάνα Κουράγιο" (1939), σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς και μετάφραση Γιώργου Δεπάστα, μουσική Πάουλ Ντεσσάου, χορογραφία Αμαλία Μπένετ και σκηνογραφία Κέννυ Μακ Λέλλαν. Στη διανομή οι: Λυδία Φωτοπούλου (Mάνα Κουράγιο), Εμμανουέλα Μαγκώνη (Κάτριν, η μουγκή κόρη της), Ορέστης Χαλκιάς (Άιλιφ, ο μεγάλος γιος), Εμμανουήλ Κοντός (Έμενταλ, ο μικρός γιος), Ελευθερία Αγγελίτσα (Νέος στρατιώτης), Στελλίνα Βογιατζή (Υβέτ Ποτιέ / Μια φωνή / Νέος Αγρότης), Σοφία Καλεμκερίδου (Μάγειρας / Αγρότισσα), Γιώργος Κολοβός (Μάγειρας / Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Δημήτρης Μορφακίδης (Σιτιστής / Γέρος συνταγματάρχης / Παλιός στρατιώτης/ Ιεροκήρυκας / Αγρότης), Αγγελική Νοέα (Στρατολόγος / Στρατιώτης / Υβέτ Ποτιέ), Χρήστος Παπαδημητρίου (Στρατηγός / Ιεροκήρυκας / Αγρότης/ Γραφιάς / Στρατιώτης), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Αλέξανδρος Σιάτρας (Γραφιάς / Στρατιώτης / Λοχίας), Μιχάλης Σιώνας (Αυτός με τον επίδεσμο/ Μάγειρας). Στη μουσικη της παράστασης συμμετείχαν οι: Νίκος Καπετάνιος, Νίκος Γαλενιανός. Άρτεμις Βαβάτσικα (μπαγιάν), Ιωάννα Γανίτη (τρομπέτα), Κωνσταντίνος Ιωαννίδης (φλάουτο), Ηρώ Μενέγου (πιάνο), Θεόφιλος Μπίκος (κιθάρα), Ανδρέας Παπακώστας-Σμύρης (φλάουτο), Βαλεντίνη Παπανικολάου (κρουστά), Πασχαλίνα Τσέρνου (πιάνο).
  • 6. Επίσκεψη του χώρου της Διεθνούς Εμπορικής Έκθεσης Θεσσαλονίκης και του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης.
  • 7. Επίσκεψη βυζαντινών εκκλησιών της Θεσσαλονίκης, παλαιοχριστιανικών δηλαδή μνημείων και του ναού του Αγίου Δημητρίου.
  • 8. Επίσκεψη της Ροτόντας και μίνι συναυλία αυτοσχέδιας χορωδίας του Μουσικού Σχολείου επί τόπου.
  • 9. Επίσκεψη (κατά τη διαδρομή) του αρχαιολογικού χώρου και του Μουσείου της Αρχαίας Βεργίνας, ώστε να δοθεί ερέθισμα στη συγγραφή εργασιών με θέμα την αρχαία ιστορία της Μακεδονίας.

http://msasalonica.blogspot.gr/