Σχολικός κανονισμός

Σχολικός κανονισμός

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΙΜΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (Υπ. Απ. Αριθμ. 13423/ΓΔ4/2021 ΦΕΚ 491/ Β/9-2-2021) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των εμπλεκομένων μελών της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός ισχύει για ένα σχολικό έτος και επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας. Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της. σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/ της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία καλύτερων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας


Λειτουργία του σχολείου

Διδακτικό ωράριο

• Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος καθώς και τα διαλείμματα, καθορίζονται στη βάση σχετικών αποφάσεων του ΥΠΑΙΘ για τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων, και ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.
• Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30 η Ιουνίου του επόμενου έτους.

Προσέλευση στο σχολείο Προσέλευση στο σχολείο
• Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στο σχολείο (ως τις 8.15 το αργότερο) εξασφαλίζει την εύρυθμη εφαρμογή του σχολικού μας προγράμματος.
• Η πρωινή συγκέντρωση με την προσευχή και τις ανακοινώσεις είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής, στην οποία οφείλουμε όλοι να συμμετέχουμε.
• Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει.
• Μαθητές που προσέρχονται με καθυστέρηση (έως και 10 λεπτά) κατά την 1η διδακτική ώρα γίνονται δεκτοί μόνο μετά από άδεια της Διεύθυνσης. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενης αργοπορίας ή καθυστέρησης πέραν των δέκα λεπτών καταχωρίζεται απουσία και ενημερώνεται ο κηδεμόνας του μαθητή.

Παραμονή στο σχολείο
• Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Σε περίπτωση που υπάρξει καθυστέρηση (έως και 10 λεπτών) ο διδάσκων έχει τη διακριτική ευχέρεια να δεχθεί ή όχι τον/την μαθητή/τρια. Σε αντίθετη περίπτωση καταχωρίζεται απουσία χωρίς δυνατότητα δικαιολόγησης.
• Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο καθηγητή/τρια του τμήματος. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να διατηρούν τις θέσεις των μαθητών όπως αυτές ορίζονται από το πλάνο της τάξης το οποίο εκπονείται από τον υπεύθυνο του τμήματος με ενδεχόμενες κατά περίπτωση τροποποιήσεις μόνο κατά τη δική τους διδακτική ώρα.
• Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Σε περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας μαθητή ενημερώνεται η Διεύθυνση του Σχολείου και θα ενημερώνεται άμεσα ο/η κηδεμόνας του/της.
• Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
• Επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού και νερού στην αίθουσα διδασκαλίας στον χρόνο που προβλέπεται από το ωρολόγιο πρόγραμμα για το σχολικό γεύμα, διότι η σχολική μονάδα δεν διαθέτει εστιατόριο. Μετά το τέλος του γεύματος, οφείλουν να φροντίζουν ώστε η αίθουσα διδασκαλίας να είναι καθαρή και να έχει αεριστεί.
• Δεν επιτρέπεται να περιφέρονται στους διαδρόμους με τα φαγητά.
• Για τα ατομικά μαθήματα Μουσικής απαιτείται από τους μαθητές να μεταφέρουν έγκαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας του μαθήματος τα μουσικά όργανα και τα διάφορα βοηθητικά μέσα (αναλόγιο, υποπόδιο, επιστόμιο κλπ.)

Αποχώρηση από το σχολείο
• Οι μαθητές/τριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια.
• Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στη Διεύθυνση του Σχολείου και να παραλάβει το παιδί του.
• Εάν κάποιος/α γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του/της πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου και στη συνέχεια να ανέβει στον 1ο όροφο να παραλάβει ο ίδιος/α το παιδί του/της παρουσία της Διευθύντριας ή κάποιας εκ των Υποδιευθυντριών.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
• Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑ!Θ
• Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.
• Σε περίπτωση λήξης των μαθημάτων εκτός του προγραμματισμένου ωραρίου ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες.

Απουσίες μαθητών Απουσίες μαθητών
• Η φοίτηση των μαθητών χαρακτηρίζεται επαρκής εφόσον το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114 με προσαύξηση 16 απουσιών (σύνολο 130).
• Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους.
• Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.
• Πληροφορίες για τη φοίτηση των μαθητών/τριών δίνονται από τη Διεύθυνση ή τους/τις καθηγητές/καθηγήτριες κατά τις ώρες της προγραμματισμένης υποδοχής των γονέων ή τηλεφωνικά.

Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:
• ιστοσελίδας του Σχολείου.
• Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση
• Εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
• Ενημέρωση μέσω emails ή και τηλεφωνικά, σε τακτές ή έκτακτες περιπτώσεις.
• Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Φοίτηση:• Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.

Σχολικοί χώροι - Ποιότητα του σχολικού χώρου• Ο σεβασμός προς το χώρο, όπου καθημερινά ζούμε και περνούμε ένα μεγάλο μέρος της ημέρας, θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητος. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
• Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
• Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
• Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.
• Σέβονται και προστατεύουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό καθώς και τον μουσικό εξοπλισμό των αιθουσών διδασκαλίας που συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση των μαθημάτων.
• Υπενθυμίζεται ότι σε όλους τους χώρους του σχολείου απαγορεύεται το κάπνισμα.
• Επισημαίνεται ότι, μαθητής/τρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαραίνει τον/την κηδεμόνα του/της.

Διάλειμμα
• Αμέσως μετά το κτύπημα του κουδουνιού για διάλειμμα οι μαθητές/ριες οφείλουν να εισέρχονται στο χώρο της αυλής ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.
• Στο κυλικείο του σχολείου πρέπει να τηρείται η σειρά προτεραιότητας κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση.
• Οι όποιες διαφορές μεταξύ των μαθητών πρέπει να λύνονται με το διάλογο και όχι με την προσφυγή στη βία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, απαγορεύονται οι υβριστικές εκφράσεις που υποβαθμίζουν την ποιότητα των σχέσεων μεταξύ των μαθητών.
• Για οποιοδήποτε πρόβλημα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, οι μαθητές/ριες μπορούν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες καθηγητές που επιτηρούν στους διάφορους χώρους του σχολείου.
• Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α.
• Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/τριών.
• Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
• Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, οι μαθητές χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες που προορίζονται γι' αυτούς και μόνο για τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται.

Εμφάνιση
• Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης. Οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.

Εκδηλώσεις εκτός Σχολείου• Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών σε κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα που διοργανώνεται από το Σχολείο κρίνεται απαραίτητη, καθώς εκτός από παιδευτική εμπειρία αποτελεί και μια ευκαιρία επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης. Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές και οι αθλητικές- πολιτιστικές διοργανώσεις αποτελούν προέκταση της σχολικής ζωής και γι' αυτό η εμφάνιση και η συμπεριφορά όλων πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική και ευπρεπής.

Σχολικά Λεωφορεία• Μέσα στο σχολικό λεωφορείο προέχει η τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές:
• Είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση.
• Αποφεύγουν φωνές, θορύβους, χειρονομίες και γενικά οποιαδήποτε ενέργεια μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού και να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλειά τους.
• Σέβονται το χώρο και δεν προκαλούν σ' αυτόν ρύπανση ή φθορές.
• Συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Συμμορφώνονται στις υποδείξεις του οδηγού


Συμπεριφορά-Δικαιώματα-Υποχρεώσεις

Η Διευθύντρια

  • Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με διδάσκοντες, για
  • την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.


Οι εκπαιδευτικοί

  • Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητά τους.
  • Συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης ώστε να απευθύνονται σε αυτούς, όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.
  • Καλλιεργούν και εμπνέουν σ' αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, τον αμοιβαίο σεβασμό και τη δημοκρατική συμπεριφορά
  • Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με τα ισχύοντα Α.Π.Σ. και τις οδηγίες για τη διδακτέα, εξεταστέα ύλη που προτείνει κάθε χρόνο το Ι.Ε.Π.
  • Οφείλουν να ενημερώνονται για τις γνωστικές και συναισθηματικές ιδιαιτερότητες των μαθητών, σύμφωνα με τις γνωματεύσεις που έχουν κατατεθεί στο σχολείο ώστε να υιοθετούν τις κατάλληλες παιδαγωγικές πρακτικές για την ομαλή προσαρμογή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Στην είσοδό τους ξεκλειδώνουν την αίθουσα και μετά τη λήξη του μαθήματος και μετά την αποχώρηση όλων των μαθητών κλειδώνουν οι ίδιοι την αίθουσα.
  • Οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν και εποπτεύουν τους μαθητές στο τέλος του διδακτικού χρόνου για την επαναφορά της κανονικής διάταξης θρανίων και καρεκλών στην αίθουσα διδασκαλίας σε περίπτωση που μετακινήθηκαν για διδακτικούς λόγους, π.χ. ώρες μουσικών συνόλων ή άλλων δραστηριοτήτων, καθώς και για την επιστροφή εξοπλισμού στον χώρο φύλαξής τους που τυχόν μεταφέρθηκε για χρήση στο μάθημα.
  • Συνεργάζονται με την Διευθύντρια, τους γονείς, τους αρμόδιους και το 15μελές για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
  • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από το Σχολείο. Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί των μουσικών οργάνων οφείλουν να κρατούν αρχείο με τα στοιχεία των μαθητών που δανείζονται όργανα και να ενημερώνουν τον υπεύθυνο για τα μουσικά όργανα εκπαιδευτικό. Όταν ο μαθητής επιστρέψει το μουσικό όργανο, ο καθηγητής το ελέγχει για τυχόν φθορές που έχουν προκληθεί. Η αποκατάσταση των ζημιών είναι ευθύνη των κηδεμόνων.
  • Οι εφημερεύοντες καθηγητές οφείλουν να βρίσκονται στους χώρους που ορίζονται από το πρόγραμμα εφημεριών.


Οι μαθητές/μαθήτριες

  • Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στη δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.
  • Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
  • Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου και φροντίζουν για την ατομική τους υγιεινή.
  • Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την κηδεμόνα.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να είναι προσεκτικοί κατά την χρήση των μουσικών οργάνων. Οποιαδήποτε φθορά προκαλέσουν, πέραν της φυσικής και της συνήθους χρήσης είναι υποχρεωμένοι να την αποκαταστήσουν.
  • Η καταστροφή ή παραποίηση του απουσιολογίου, του βιβλίου ύλης, βεβαιώσεων ή άλλων δημοσίων εγγράφων επιφέρει κυρώσεις.
  • Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  • Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  • Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  • Απευθύνονται στη Διευθύντρια.
  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα του/της καθηγητή/τριας να κάνει απρόσκοπτα το μάθημά του/της και το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Σε αντίθετη περίπτωση ο/η εκπαιδευτικός έχει το δικαίωμα να απομακρύνει τον/την μαθητή/τρια από την τάξη και ενημερώνει τη Διευθύντρια.
  • Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Το κάθε βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα και δεν πρέπει να καταστρέφεται.
  • Οι μαθητές οφείλουν να φροντίζουν οι ίδιοι για την ασφάλεια των προσωπικών τους αντικειμένων και των χρημάτων τους. Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη.


Άλλα θέματα

Επισημαίνεται ότι:

  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου και οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής εντός των σχολικών χώρων δεν επιτρέπεται. (Αρ.ΠΡΩΤ. Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018/ΥΠΑ!Θ) Η χρήση τους οδηγεί σε κατάσχεση από τον εκπαιδευτικό και παράδοσή τους στη Διεύθυνση του Σχολείου . Μετά από επικοινωνία με την οικογένεια καθορίζεται η επιστροφή τους.
  • Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικά για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Επίσης, δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση αιχμηρών αντικείμενων, πυροτεχνημάτων, εύφλεκτων υλών και οποιουδήποτε άλλου επικίνδυνου αντικειμένου, το οποίο μπορεί να προκαλέσει ατύχημα. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.


Παιδαγωγικός έλεγχοςH ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:

  • προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης απαγόρευση της βίας
  • δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
  • καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
  • προώθηση της συνεργατικής μάθησης
  • σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
  • προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.
  • Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/ριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς αποτελούν αντικείμενο από κοινού άμεσης αντιμετώπισης και συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
  • Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.
  • Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία.


Σχολικές Δραστηριότητες

  • Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι' αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα και διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις. Η συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές εκδηλώσεις είναι υποχρεωτική.


Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

  • Η φύλαξη των προσωπικών αντικειμένων αποτελεί ευθύνη και αποκλειστική υποχρέωση του κάθε μαθητή. Για προληπτικούς λόγους δεν επιτρέπεται η κατοχή μεγάλων χρηματικών ποσών ή αντικειμένων μεγάλης αξίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.
  • Παρακαλούνται οι μαθητές να αναγράφουν το όνομα και το τμήμα τους στην τσάντα, στη θήκη του μουσικού οργάνου τους και σε ό,τι άλλο προσωπικό αντικείμενο φέρνουν στο σχολείο προκειμένου να εντοπίζονται πιο εύκολα εάν ξεχαστούν ή χαθούν στο χώρο του σχολείου ή στο πούλμαν μεταφοράς του μαθητή.


Συνεργασία


Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειαςΠολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και του Σχολείου στην Διευθύντρια του την επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.
Παράλληλα, οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση και τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο, όπως είναι σοβαροί λόγοι υγείας ή σοβαρά οικογενειακά προβλήματα.
Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών που φοιτούν στην Α' Γ υμνασίου και στην Α' Λυκείου οφείλουν να προσκομίζουν στο σχολείο το Ατομικό Δελτίο Υγείας που επιτρέπει τη συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Σύλλογος Γονέων και ΚηδεμόνωνΟι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δραστηριοποιείται βάση του καταστατικού του και εκπροσωπεί τους γονείς σε όργανα και φορείς. Λόγω του ιδιαίτερου «οράματος» του Μουσικού Σχολείου η δραστηριοποίηση του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην πραγματοποίηση των εκδηλώσεων που διοργανώνει το Σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Σχολικό ΣυμβούλιοΣε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους.
Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

Η σημασία της σύμπραξης όλωνΈνα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης-, για να επιτύχει στην αποστολή του.

Πολιτική του Σχολείου

Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Η Διευθύντρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για
την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, η Διευθύντρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους
γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών.Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια του Σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, και πάντα σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.


Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προς ενημέρωσή τους και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου.



24/11/2023
Η Διευθύντρια
Κουτούλα Παγώνα
Κοινωνιολόγος

Ωρολόγιο πρόγραμμα
Προηγούμενο άρθρο
Ωρολόγιο πρόγραμμα